VEKA sprijină The Loneliest Road, campania internațională de susținere a sănătății mintale și prevenire a suicidului – 9 septembrie 2022
În fiecare an, peste 700.000 de persoane încetează din viață prin suicid, iar pentru fiecare adult ce comite acest act, se înregistrează în jur de 20 de tentative premergătoare. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, suicidul este un fenomen global ce se clasa în 2019 pe locul 17 în ierarhia cauzelor de deces.
Pornind de la această realitate sumbră, amplificată în ultimii ani de presiunea crizelor globale, VEKA a decis să se implice activ în combaterea acestei probleme globale, susținând în același timp sănătatea mintală. Fiind o companie de familie, cu un sistem solid de valori și prezență internațională, grupul VEKA este mereu preocupat de starea de bine a echipei, a partenerilor și a comunităților în mijlocul cărora își desfășoară activitatea.
Având la bază un eveniment de ciclism organizat în urmă cu doi ani în Anglia pentru susținerea sănătății mintale, campania The Loneliest Road: Kelly’s Heroes de anul acesta va traversa SUA de la est la vest, iar în Europa se va desfășura în trei țări. Startul în cursa europeană se va da la VEKA Iberica (Spania) în data de 10 septembrie 2022, Ziua Mondială pentru Prevenirea Suicidului. Traseul din Europa are o lungime de 2.990km, include VEKA SAS (Franța) și se va încheia după 10 zile la sediul general VEKA AG din Sendenhorst, Germania.
Manșa americană pornește din New Jersey în data de 24 septembrie și va parcurge întreaga lungime a șoselei US Route 50. Această rută nu a fost aleasă întâmplător, porțiunea ce traversează statul Nevada fiind desemnată în 1986 de revista Life drept Cel Mai Singuratic Drum din America (The Loneliest Road in America). Traseul american va avea o lungime de 5.380km și o durată de 16 zile, încheindu-se pe 10 octombrie, Ziua Mondială a Sănătății Mintale.
Principala țintă a campaniei este de a atrage destui cicliști, pe cele două trasee sau virtuali, încât să fie parcurși un total de 83.000km. Numărul reprezintă dublul circumferinței globului și a fost ales în concordanța cu sintagma Ask Twice. Aceasta urmărește educarea populației cu privire la importanța dublării unei întrebări: Ești bine? Sigur ești bine? Această metodă simplă poate face o diferență imensă, majoritatea oamenilor răspunzând din reflex afirmativ la prima întrebare, în timp ce a doua îi poate determina să se deschidă.
VEKA este sponsor principal al întregii campanii și va acoperi toate cheltuielile logistice, astfel încât toate fondurile strânse în timpul evenimentului să se îndrepte spre organizații ce vizează prevenția suicidului și ocrotirea sănătății mintale. În plus, grupul va promova intens campania în rândul angajaților și al partenerilor, încurajându-i pe aceștia să participe la eveniment și să transmită informațiile mai departe familiei și prietenilor.
Dacă vrei să susții campania The Loneliest Road: Kelly’s Heroes, ai la dispoziție 3 modalități. Dacă ești utilizator de Strava, Fitbit sau Garmin Connect, prin platforma Ultrabritain te poți înscrie virtual în cursa europeană, iar activitatea ta pe bicicletă, mers sau cățărare va contribui la atingerea scopului nostru – 83.000 km. De asemenea, daca vrei să ajuți în lupta împotriva depresiei, poți face o donație aici: veka.betterplace.org. Bineînțeles, mai poți ajuta redistribuind pe canalele de socializare evenimentul nostru sau acest articol folosind hashtagurile #ASKTWICE și #NOTALONE. Pe lângă strângerea de fonduri, VEKA dorește ca această acțiune de proporții să atragă atenția unei mase cât mai mari de oameni asupra importanței sănătății mintale și a prevenției suicidului.