image

Clasa A și rigoarea germană – 25 august 2022

Standardul european ce reglementează profilele din PVC pentru ferestre și uși, SR EN 12608, împarte profilele în trei clase distincte. Clasa A este cea care oferă cel mai înalt nivel de rezistență și impune o grosime a peretelui exterior al profilelor de minimum 2,8mm. În clasa B sunt incluse profilele de calitate imediat inferioară și prevede ca peretele exterior al acestora să aibă o grosime cuprinsă între 2,8mm și 2,5mm. Clasa C cuprinde profilele cu grosimi ale peretelui exterior mai mici de 2,5mm și este o clasă cu risc, deoarece nu specifică în mod expres grosimea minimă. Practic, un profil de clasa C, fabricat de un producător obscur, ar putea fi atât de slab încât să nu se preteze nici pentru o fereastră de mici dimensiuni, cu o singură foaie de sticlă.

Am început cu scurta prezentare a standardului european, deoarece această clasificare subliniază cel mai bine diferența dintre un profil PVC de clasa A și un profil PVC de Clasa A VEKA. În timp ce standardul european obligă producătorii să se asigure că oferta acestora de clasa A cuprinde doar profile cu perete exterior de cel puțin 2,8mm, VEKA produce exclusiv profile de Clasa A, iar standardul intern de calitate al grupului german îl depășește pe cel european, peretele exterior al profilelor VEKA având o grosime de 3mm. Fără a intra prea mult în detalii tehnice, un perete exterior mai gros al profilului PVC înseamnă ferestre și uși mai rigide, cu rezistență mai mare la colțuri și al căror toc se ancorează mai bine în zidărie. Totodată, rezistența superioară a profilelor VEKA le permite acestora să susțină pe termen lung, estimăm noi chiar și 50 de ani, pachete grele de geam, cu trei foi de sticlă sau vitraj special.

Aceasta este latura vizibilă a rigorii germane aplicată de VEKA, dar există și alte aspecte mai puțin cunoscute. Unul dintre acestea se manifestă la nivelul liniilor de producție a profilelor PVC. Utilizând rețete proprii, control al calității pentru fiecare profil în parte și cercetare continuă, VEKA se asigură că fiecare profil PVC de Clasa A se ridică la cele mai înalte standarde din industrie. Mai departe, grupul german monitorizează atent fiecare element al lanțului logistic, de la transport, depozitare și până când profilele sunt încredințate producătorilor de ferestre și uși cu tâmplărie PVC. Rigoarea  germană continuă și după acest punct, întrucât nu orice producător de tâmplărie devine automat partener VEKA. Înainte de a fi acordat statutul de partener, specialiștii VEKA inspectează utilajele, tehnica și capacitățile de lucru ale companiei candidate, instruiește personalul și urmărește calitatea producției și a montajului. Dacă firma producătoare de tâmplărie PVC îndeplinește toate condițiile, abia atunci devine Partener VEKA. În continuare, partenerii VEKA primesc întreg suportul grupului german și acces la sesiuni pentru dezvoltare profesională continuă, atât la sediul propriu, cât și la atelierul școală VEKA SystemTechnikum din Sendehorst, Germania.

Nu în ultimul rând, rigoarea germană își face simțită prezența și atunci când vine vorba de sustenabilitate, eficiență energetică și protecția mediului. VEKA optimizează permanent procesele de producție și întreaga activitate, apelând la surse de energie regenerabilă, economisind resurse și dezvoltând centre proprii de reciclare. Cu toate că sustenabilitatea și economia circulară au apărut relativ recent în atenția publicului larg, VEKA aplică aceste principii de mai bine de 25 de ani.

Toate aceste eforturi, însumate, subliniază diferența între un profil de clasa A și un profil de Clasa A VEKA. Mai bine zis, diferența între companii ce vizează rezultate imediate și un lider global, cu o reputație clădită timp de peste 50 de ani pe calitate, respect și grijă pentru viitor.

Astfel, rigoarea germană aplicată de VEKA aduce în locuințe siguranța unei alegeri eficiente și de calitate. Aceeași rigoare stă și la baza noii campanii VEKA, ce subliniază prin umorul caracteristic cât de bine se integrează aceasta în casele românilor și potențialul de a insufla mai multă precizie tuturor activităților noastre tradiționale. Campania ”Rigoarea germană stă bine în casele românilor” îl are ca protagonist pe bine-cunoscutul actor, Mihai Rait, iar spotul este presărat cu o mulțime de mici detalii amuzante, ascunse în decor.

Descoperă-le aici:

Ți-a plăcut? Dă un share pe

Solicită ofertă
mail